Garanterat perfekt passform

De allra flesta av Shirtonomys kunder upplever en perfekt passform redan från första skjortan. Det finns dock alltid en risk att vissa mått kan behöva korrigeras. Om så skulle vara fallet erbjuder vi därför kostnadsfri korrigering av skjortan så att du blir helt nöjd.

Vänligen notera att dina mått alltid kompenseras för tygets specifika krympmån när skjortan sys upp. De mått du angivit vid din beställning uppnås därför först efter att skjortan tvättats fem gånger enligt skjortans tvättanvisning.

Passformsgarantin gäller en gång per kund och omfattar den första skjortan kunden köper från Shirtonomy. För att perfekt passform ska kunna uppnås kan det bli nödvändigt för Shirtonomy att be om bilder och text som beskriver hur skjortan ska korrigeras. I de fall korrigeringarna är alltför stora i förhållande till skjortans befintliga mått kan det bli nödvändigt att ersätta den felaktiga skjortan genom att sy upp en helt ny. Passformsgarantin gäller upp till 3 månader efter att köpet har gjorts.

Shirtonomy kompenserar kunden för eventuella fraktkostnader i de fall skjortan behöver returneras till Shirtonomy. Passformsgarantin gäller inte för marginella justeringar inom Shirtonomys toleransmarginaler. För mer information om toleransmarginaler hänvisar vi till Shirtonomys Köpvillkor.

Är du missnöjd med din skjortas passform och vill utnyttja Shirtonomys passformsgaranti så är du välkommen att kontakta vår kundtjänst via customer@shirtonomy.com och därefter avvakta vidare instruktioner.

Återkommande kunder omfattas ej av passformsgarantin, då perfekt passform med största sannolikhet redan uppnåtts vid kundens första skjortköp. Däremot är återkommande kunder, som av någon anledning inte är helt nöjda, givetvis välkomna att höra av sig till vår kundtjänst via customer@shirtonomy.com. Vi lovar att alltid göra vad vi kan för att hjälpa dig på bästa sätt.